Experimental coronary artery occlusion

Abstract
We studied the size of infarcts in 25 dogs 48 hrs after proximal occlusion of the left anterior descending coronary artery. In one group of animals infarct size was measured by histologic criteria, in another group the infarct was measured macrohistochemically using p-NBT and malate to incubate unfixed slices of myocardium. In both groups infarct size was expressed as percentage of the area of perfusion of the occluded artery. Infarct size was 72% of the area-at-risk in the group studied by histology and 74.5% in the macrohistochemical group. The satisfactory agreement of both methods favors the p-NBT technique because of its ease and speed. It is suggested that the expression of infarct size as percentage of the perfusion area is a good definition and should be used in experiments designed to manipulate infarct size. In this way differences in the size of occluded arteries and their respective perfusion areas have no or only a negligible influence on infarct size. Wir untersuchten die Infarktgröße in 25 Hundeherzen 48 Stunden nach proximaler Ligatur des R. interventricularis anterior. Die Versuchstiere wurden in 2 Gruppen eingeteilt, in einer Gruppe wurde die Infarktgröße nach histologischen und in der anderen nach makrohistochemischen (p-dBT-Malat-Inkubation) Kriterien bestimmt. In beiden Gruppen wurde die Infarktgröße in Prozent des Perfusionsgebietes der verschlossenen Arterie ausgedrückt. 72% des Perfusionsgebietes waren infarziert bei Bestimmung der Infarktgröße mit histologischen Kriterien, und 74,5% waren infarziert nach makrohistochemischen Kriterien. Die technisch einfachere und schnellere makrohistochemische Methode hat bei dieser guten Übereinstimmung der Resultate Vorteile vor der histologischen Methode. Der Vergleich der Infarktgröße mit der Perfusionszone der verschlossenen Arterie hat den Vorteil der interindividuellen Vergleichbarkeit.