Observations on Cardiac Output and ”Pulmonary Blood Volume” in Normal Man by External Recording of the Intracardiac Flow of 131I Labelled Albumin

Abstract
1. The technique for the measurement of cardiac output by external recording of the intracardiac flow of 131I labelled human serum albumin has been extended to provide a measure of the mean circulation time from right to left heart and hence a new approach to the estimation of the pulmonary blood volume. 2. Values for the basal cardiac output in normal subjects and its variations with age are in good agreement with the previously published data of other workers. 3. The pulmonary blood volume in normal man in the basal state was found to be 28.2 ± 0.6% of the total blood volume. 4. There was no correlation between cardiac output and pulmonary blood volume in a series of normal subjects in the basal state. 5. The increase in cardiac output during digestion was associated with a decrease in pulmonary blood volume equal to 6.3 ± 1.2% of the total blood volume, that is, about 280 ml. 6. The increase in cardiac output during exercise was associated with a decrease in pulmonary blood volume equal to 4.5 ± 1.0% of the total blood volume, that is, about 200 ml. 7. The increase in cardiac output attributed to alarm is not associated with a decrease in pulmonary blood volume, the latter may in fact be increased. 8. The total blood volume is advocated as a standard of reference for studies of this type in normal subjects in preference to body weight or surface area. 9. The significance of these results and the validity of the method are discussed. 1. La technique du mesurage du débit cardiaque par enregistrement externe du flux intracardial de sérumalbumine humaine, marquée par l’iode 131, a été étendue pour obtenir une mesure du temps moyen de la circulation du coeur droit au coeur gauche, et par cela une détermination du volume sanguin pulmonaire. 2. Les valeurs du débit cardiaque basal de sujets normaux et leurs variations avec l’âge sont en accord avec les valeurs publiées auparavent par d’autres auteurs. 3. Le volume sanguin pulmonaire de l’homme normal en condition basale se montrait à 28,2 ± 0,6% du volume sanguin total. 4. On n’a pas trouvé de corrélation entre le débit cardiaque et le volume sanguin pulmonaire dans des sujets normaux en condition basale. 5. L’augmentation du débit cardiaque pendant la digestion fut accompagnée d’une diminution du volume sanguin pulmonaire de 6,3% ± 1,2% du volume sanguin total, soit de 280 ml. 6. L’augmentation du débit cardiaque pendant l’exercice fut reliée à une diminution du volume sanguin pulmonaire de 4,5 % ± 1% du volume total, soit de 200 ml. 7. L’augmentation du débit cardiaque attribuée à une réaction d’alarme n’est pas associée à une diminution du volume sanguin pulmonaire; ce dernier est plutôt augmenté. 8. On propose de prendre comme base pour ces études le volume sanguin total de sujets normaux, au lieu du poids ou de la surface du corps. 9. La valeur des résultats et l’admissibilité de la méthode sont discutées. 1. Die Methode der Messung des Herzminutenvolumens mittels externer Messung des intrakardialen Durchflusses von J131-markiertem menschlichem Serumalbumin wurde erweitert, um ein Maß für die mittlere Zirkulationszeit vom rechten zum linken Herzen zu gewinnen und so einen neuen Weg zur Bestimmung des Lungenblutvolumens zu beschreiten. 2. Die Werte für das Ruhe-Herzminutenvolumen bei Normalpersonen und dessen Veränderungen mit dem Alter stehen in guter Übereinstimmung mit früher publizierten Werten anderer Autoren. 3. Das Lungenblutvolumen bei Normalpersonen in Ruhe betrug 28,2 ± 0,6% des Gesamtblutvolumens. 4. Es wurde keine Beziehung zwischen dem Herzminutenvolumen und dem Lungenblutvolumen bei einer Reihe von Normalpersonen im Ruhezustand gefunden. 5. Die Erhöhung des Herzminutenvolumens während der Verdauung war von einer Verminderung des Lungenblutvolumens begleitet, die 6,3 ± 1,2% des Gesamtvolumens oder ungefähr 280 ml entsprach. 6. Die Erhöhung des Herzminutenvolumens durch Arbeit war mit einer Verminderung des Lungenblutvolumens verbunden, die 4,5 ± 1,0% des Gesamtblutvolumens oder ungefähr 200 ml entsprach. 7. Die Steigerung des Herzminutenvolumens als Ausdruck einer Furchtreaktion war nicht von einer Verminderung des Lungenblutvolumens begleitet; das letztere dürfte eher erhöht worden sein. 8. Es wird vorgeschlagen, statt des Körpergewichtes oder der Körperoberfläche das Gesamtblutvolumen als Bezugspunkt für Untersuchungen dieser Art bei Normalpersonen zu benützen. 9. Die Bedeutung dieser Ergebnisse und die Gültigkeit der Methode werden diskutiert. * Laboratoire de Pathologie Générate and the Department of Medicine, University of Louvain Medical School, Louvain, Belgium. ** Radioisotopes Laboratory, Guy’s Hospital Medical School, London, England.