Elevation of intraocular pressure after pars plana vitrectomy

Abstract
To determine the incidence and causes of increased intraocular pressure (IOP) after pars plana vitrectomy with the vitrophage, we studied 118 eyes undergoing vitrectomy during a one-year period. Fifty-one (43%) were in diabetic patients; 67 (57%) were in nondiabetics. Of the entire group, 33 (28%) developed a postoperative increase in IOP, which was defined as a rise in IOP of at least 10 mm Hg above the preoperative level by applanation tonometry. Of the diabetic eyes 25 (49%) developed increased IOP; 11 (22%) of these eyes required surgical intervention for control of IOP. Of the nondiabetic eyes eight (12%) developed increased IOP postoperatively; all were either transiently elevated or medically controllable. Postoperative rubeosis iridis occurred only in diabetic eyes. 118 Augen, die in einem Zeitraum von 1 Jahr mit Pars plana Vitrektomie operiert wurden, wurden katamnestisch untersucht, um die Häufigkeit und Gründe des erhöhten postoperativen Druckes herauszufinden. 51 Augen (43%) waren bei diabetischen, 67 bei nicht diabetischen Patienten. Von der ganzen Gruppe entwickelten 33 (28%) erhöhte postoperative Werte, die mindestens 10 mm über dem applanatorisch gemessenen praeoperativen Wert lagen. Von den diabetischen Augen entwickelten 25 (49%) erhöhten Druck, und bei 11 (22%) war ein drucksenkender Eingriff erforderlich. Bei den nicht diabetischen Augen entwickelten 8 (12%) erhöhte postoperative Druckwerte, die entweder nur vorübergehend waren oder durch lokale konservative Therapie beherrscht werden konnten. Postoperative Rubeosis iridis trat nur in diabetischen Augen auf.

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