A pair of printing scalers was used to record the information obtained by external monitoring of the isotope dilution curve following the intravenous injection of radioiodinated human serum albumin. The first scaler gives the differential count rate of the curve at increments of one second, whereas the second integrates continuously the isotope dilution curve. This recording device enabled cardiac output determinations to be calculated rapidly at the bedside without any loss in accuracy. Using this method in 15 normal individuals, the cardiac output was found to be 6.13 ± 0.73 liters/minute (Mean ± 1 S.D.), with a cardiac index of 3.36 ± 0.35 liters/minute/m2. In the same group of normals, the stroke index (stroke volume/surface area) amounted to 50 ± 7.3 ml/beat/m2. Comparison of the results of this method with those obtained by integration of the entire isotope dilution curve by an IBM 1620 computer showed excellent agreement, proving the validity of the suggested technique. On a utilisé une double échelle de comptage-imprimeuse pour enregistrer l’information obtenue par la détection externe de la courbe de dilution isotopique après injection intra-veineuse de sérum-albumine humain marqué à l’iode. La première échelle de comptage donne le taux de comptage différentiel de la courbe de croissance d’une seconde, pendant que l’autre intègre continuellement la courbe de dilution isotopique. Ce système d’enregistrement a permis de calculer rapidement le débit cardiaque au chevet du malade sans aucune perte de précision. En utilisant cette méthode chez 15 personnes normales on a trouvé un débit cardiaque de 6,13 ± 0,73 litre/mn (moyenne ± 1 E.S.) avec un index cardiaque de 3,36 ± 0,35 1/mn/m2. Dans le même groupe de personnes normales, l’index systolique (débit systolique/surface) était de 50 ± 7,3 ml/syst./m2. La comparaison des résultats de cette méthode aux résultats obtenus par l’intégration de la courbe de dilution isotopique entière par un ordinateur IBM 1620 a montré une excellente concordance témoignant de la validité de cette technique proposée. Zwei ausdruckende Zähler wurden verwendet, um die Isotopenverdünnungskurve nach intravenöser Injektion von radiojodiertem Serumalbumin zu registrieren. Der erste Zähler registriert die Differentialzählrate der Kurve in Stufen von einer Sekunde, während der zweite die Verdünnungskurve kontinuierlich integriert. Diese Registriermethode erlaubt das Herzminutenvolumen am Krankenbett ohne Verlust an Genauigkeit zu berechnen. Mit dieser Methode wurde bei 15 Normalfällen das Minutenvolumen mit 6.13 ± 0.73 lit/min (Durchschnitt ± 1 S.D.) bestimmt, mit einem Minutenvolumsindex von 3.36 ± 0.35 lit/min/m2. In der gleichen Gruppe von Normalfällen betrug der Schlagvolumenindex (Schlagvolumen/Oberfläche) 50 ± 7.3 ml/ Schlag/m2. Ein Vergleich der Ergebnisse dieser Methode mit jenen, die durch Integration der gesamten Isotopen-Verdünnungskurve mittels eines IBM 1620 Rechners erhalten wurden, zeigten ausgezeichnete Übereinstimmung, wodurch die Brauchbarkeit der vorgeschlagenen Methode bewiesen wird. * Supported by Grant HE 06304 from the National Heart Institute, National Institutes of Health, U.S. Public Health Service. ** Partly presented in the 14th Annual Meeting of the Society of Nuclear Medicine, Seattle, Washington, June 1967. *** On leave from the Department of Medicine and Division of Nuclear Medicine, Faculty of Medicine, Cairo University, Cairo, U.A.R.