Abstract
Background/Aims: To determine whether a Longmire-Interposition with or without a pouch used for reconstruction after gastrectomy influences the postoperative complication rate.Methodology: 49 patients who underwent gastrectomy with Longmire-Interposition with (n = 33) or without (n = 16) an additional pouch and 46 patients with a Roux-en-Y-reconstruction were analysed retrospectively. Complication rate and mortality were studied.Results: There were no significant differences between the reconstruction groups for postoperative complications (Roux-en-Y vs. Longmire-Interposition with and without pouch: 30.4 % vs. 28.6 % for the morbidity; 4.3 % vs. 4.1 % for the mortality).Conclusion: These findings suggest that a Longmire-Interposition with or without a pouch for reconstruction after total gastrectomy is not connected with a higher morbidity or mortality in comparison to a Roux-en-Y-reconstruction. Ziel: Die Pouchrekonstruktion nach Gastrektomie wird im Vergleich zur Roux-Y-Rekonstruktion hinsichtlich postoperativer Komplikationen untersucht.Methodik: 49 Patienten mit einer Longmire-Interposition mit (n = 33) und ohne (n = 16) zusätzlicher proximaler Pouchrekonstruktion und 46 Patienten mit einer Roux-Y-Rekonstruktion wurden retrospektiv hinsichtlich der Komplikationen im unmittelbaren postoperativen Verlauf analysiert.Ergebnisse: Es konnten keine statistisch signifikanten Unterschiede zwischen den Rekonstruktionsgruppen bezüglich Morbidität und Mortalität festgestellt werden: Morbiditätsrate Roux-Y 14 (30,4 %) vs. Interpositionsgruppe mit/ohne Pouch 14 (28,6 %); Mortalitätsrate Roux-Y 2 (4,3 %) vs. Interpositionsgruppe mit/ohne Pouch 2 (4,1 %).Schlußfolgerung: Die Longmire-Interposition mit und ohne Pouchrekonstruktion birgt kein erhöhtes postoperatives Risiko für den Patienten.