The influence of reperfusion on infarct size after experimental coronary artery occlusion

Abstract
Reperfusion following various intervals of coronary occlusion has produced conflicting results: increase in infarct size, especially with hemorrhage into the tissue, was reported as well as salvage of ischemic myocardium. To examine the problem and for the validation of our own method for infarct size measurement, which depends to a certain degree on reperfusion, we occluded two coronary arteries of the same heart in each of 12 open-chest dogs. One artery was reperfused, the other not. Comparable conditions for both occlusions were warranted by selection of small-to-medium sized arteries of equal size and by maintaining of constant MVO2. Reperfused and non-reperfused myocardium did not differ with regard to infarct size, neither after a three-hour nor after a six-hour occlusion. Reperfusion always led to hemorrhagic infarction when performed after six-hour occlusion, while nonreperfused infarctions showed no hemorrhage. Hemorrhagic infarcts were not larger as compared to the non-hemorrhagic infarct in the same heart. Über die Wirkung einer Reperfusion nach unterschiedlich langem Koronargefäßverschluß liegen einander widersprechende Ergebnisse vor: Rettung ischämischen Myokards einerseits und Vergrößerung des Infarkts andererseits, besonders im Zusammenhang mit hämorrhagischer Infarzierung. Zur Abklärung dieser Frage und zur Bewertung unserer eigenen Methode der Infarktgrößenbestimmung, die z. T. auf einer Reperfusion beruht, wurden an 12 Hunden 2 Koronargefäße des jeweils selben Herzens okkludiert. Ein Gefäßgebiet wurde reperfundiert, das andere nicht. Durch die Auswahl zweier klein- bis mittelgroßer Arterien mit vergleichbarem Perfusionsgebiet und durch Aufrechterhaltung eines konstanten MVO2 waren die Bedingungen beider Okklusionsperioden vergleichbar. Die Infarktgröße von reperfundiertem und nichtreperfundiertem Myokard war identisch-sowohl nach drei wie nach sechs Stunden Okklusionsdauer. Reperfusion nach sechsstündiger Okklusion war immer mit hämorrhagischer Infarzierung verknüpft, während nichtreperfundierte Infarkte hämorrhagiefrei blieben. Jedoch unterschieden sich hämorrhagische und nichthämorrhagische Infarkte aus einem Herzen nicht in ihrer Ausdehnung.