The secular trend in height of primary school children in England and Scotland 1972–79 and 1979–86

Abstract
The recent secular trend in height of primary school children was estimated using data from schools participating in the National Study of Health and Growth in 1972, 1979 and 1986. About 50% of the trends from 1972 to 1979 for English and Scottish boys and girls were accounted for by changes in family size, with some contribution from increases in parental height and from birthweight, but almost none from changes in social class distribution. Estimates for 1979–1986 showed that the trend towards increased height in five-to eleven-year-old children has now ceased. L'évolution séculaire récente de la stature est estimée chez les enfants en ˆage scolaire, en utilisant des données provenant des écoles qui participent `a l'Etude Nationale de Santé et de Croissance en 1972, 1979 et 1986. De 1972 `a 1979, environ 50% de l'évolution pour les filles et les garçons anglais et écossais, sont dus `a des changements dans la dimension de la famille, avec une contribution provenant d'accroissements de la stature parentale et du poids `a la naissance, mais presque aucune contribution ne provient des changements dans la distribution de la classe sociale. Des estimations de 1979 `a 1986, montrent que la tendance vers un accroissement de la stature chez des enfants de cinq `a onze ans s'est actuellement arrˆetée. Der jüngste säkulare Trend der Körperhöhe von Grundschulkindern wurde eingeschätzt unter Verbindung von Daten aus Schulen, die an der nationalen Untersuchung von Gesundheit und Wachstum 1972, 1979 und 1986 teilgenommen hatten. Etwa 50% des Trends zwischen 1972 und 1979 bei englischen und schottischen Knaben und Mädchen gingen auf die Veränderungen der Familiengröße zurück, mit einem gewissen Beitrag der Zunahme der elterlichen Körperhöhe und des Geburtsgewichtes, aber fast keiner durch Veränderungen der Verteilung der Sozialklassen. Die Schätzungen für 1979 bis 1986 zeigten, daß der Trend in Richtung einer größen Körperhöhe bei fünf- bis elfjährigen Kindern jetzt aufgehört hat.